can i?? YES I CAN!!

Written by Atishoo86 8 comments Posted in: ,

saya ada azam baru.
azam nieh tiap2 kali msk thn baru saya azam mende nih.
tp kali nieh saya perlu merealisasikan azam nieh... i have to!!
afraid dat i will not be receiving duit skoler next year, because of gawat skrg nih...
saya sgt berazam utk berjimat giler2...
so, azam saya yg sebenar2 nye is to say 'NO'.

say 'NO' to SHOPPING!!

slama nih saya chokin(simpan duit) sket2 sbb saya nak bli kete idaman utk dibawa pulang ke msia.
tp nampaknye for da time being, i hv to put aside my kete idaman, and think about my life next year.
jadi saya tgh berkempen utk diri sendri, iaitu kempen 'SAY NO TO SHOPPING'.
biasala, being a girl dat hv many needs...
and being a girl dat luv clothes n shoes n make-ups, n all da typical girls' stuffs, i luv shopping.

jadi langkah2 saya nak mengelakkan shopping:
--> say gudbye to my typical after-class therapy session: 'visiting' kedai2 baju.
-->stop browsing the blogshop, the online shopping, etc.
--> to go from shopping to window shopping only. (dis one's gonna be hard...)
--> kalo nafsu membeli baju dtg membuak2, saya akan cuba je baju2 tsebut n amik gmba sndri dlm fitting room tuh. (dis one's silly, i noe... haha)
--> to avoid da shopping temptation, saya akan cuba sedaya upaya elakkan diri dr menjejakkan kaki ke shopping complex. huwaaa

macamana kalo saya tringin sgt3 nak bli satu baju tuh, smpai termimpi2 kalo xbli...
--> kalo saya ader money coupon (macam harini saya dpt dr ntt hikari internet coupon bnilai ¥10000 (= RM370 kot)), saya akan gunakan coupon tsebut.
--> saya akan bagi hint2 yg berkias kpd safwan@ahli2 kuarga sy. antara cth2 ayat saya, "wuu~dah lama tringin nak bli baju tuh..., "canteknya baju tuh... bestnye kalo dpt baju cmtuh..." dll disertai dgn muka kesian.
--> kalo berkias xpaham jgak... mulalah kuar ayat2 ungkitan spt "taun lepas@taun2 lepas@taun3 lepas isha xdpt hadiah besday kan....", "sbb isha xdpt duit raya kan, apa kata..." ms tuh hadiah besday ikot taun Islam pon tetiba akan diungkit jugak!!
--> kalo xberjaya jugak, langkah plg terang, jelas, dan nyata, saya akan menyuarakan jer hasrat hati saya!!

hahaha. jd to my family, safwan, n rakan2 tdekat silalah paham bila saya berkias yer!! hehehe

to myself,

SLAMAT BERJAYA!!

8 comments:

  1. dartdadada

    slamat aisha!haha aku pon tgh kempen say no to shoping gk.tatau la kan!

    May 27, 2009 at 9:49 AM
  2. Azlansyah

    --> kalo berkias xpaham jgak... mulalah kuar ayat2 ungkitan spt "taun lepas@taun2 lepas@taun3 lepas isha xdpt hadiah besday kan....", "sbb isha xdpt duit raya kan, apa kata..." ms tuh hadiah besday ikot taun Islam pon tetiba akan diungkit jugak!!


    Aisha! kalau ikut thn hijrah, umur kau dah berapa agaknya?

    May 27, 2009 at 5:01 PM
  3. Atishoo86

    dart: slmat2!! tatau lah kan. tp di amik dr kata2 abg obama: "YESSSS, WE CAN!!!!!" hahahaha

    lan: ikot thn islam besday aku 9 ramadhan 1406... heee~

    May 27, 2009 at 6:30 PM
  4. pakwan

    yes u can..!!!gambare...

    May 27, 2009 at 11:48 PM
  5. Shima

    oo..bru kshima teringat..bkn ka smlm kshima bru bg link online shopping utk bags? ermm...sudah jelas yg kshima mmg x faham kiasan Isha ;)

    May 28, 2009 at 3:30 PM
  6. Atishoo86

    pakwan: yes i can!! thank u for supporting me!! sila pahamkan ayat nieh yer... "SUPPORTing me!!" ekekeke. please do SUPPORT me!! hahaha

    amzar: wpon ko jauh disaner... namun tak akan ku kecualikan org di osaka tuh...hehehe

    May 28, 2009 at 6:11 PM
  7. Atishoo86

    kak shima: tuhlah pasaiii~rasa mcm byk kali dah pakai ayat2 berhint tuh... xjalan jugak!! hahahaha

    May 28, 2009 at 6:12 PM

Welcome to Atishoo's Blog!! Thanks for dropping by!! (^.^)