Nagoya

Written by Atishoo86 2 comments Posted in: , , ,

Nagoya?
wat about nagoya?
no, i dun live in nagoya and no, i dun study in nagoya.
so, why all of sudden Nagoya?

hurm... ntahla... actually tomorrow ada majlis sobetsukai(farewell) KUJ kat nagoya utk menghargai student yg grad tahun n to say babai kat dorg...
awat dorg wat ari kamis pon i dunno lah, awat x wat time weekend adik2?
nieh pon br jer tau... thn nih kuj agak senyap, kami hampir2 lupa akan kewujudan kuj, smpai rs nak wat persatuan sndri ja. apa kes??

so, nak pegy ker x?
ati rs nak pegy sbb nieh maybe last time dpt jmpa kawan2 sebatch yg dah nak grad before dorg balik msia.
yala, kang balik msia ntah kontek ntah tak dah, mnla tau kan, tp harap2 biarlah kekal tsunagari(pertalian) yg terbina. syg kalo biarkan cmtuh ja kan?
wpon saya xdpt grad sama2 ngan korg, extend sethn (insyaAllah sethn ja), tp saya rasa bangga dgn sahabat2 sy yg grad nih! tahniah korg! *clap2*
so, dat's why saya rs nak pegy utk meraikan dorg.
tambah plak dpt makan nasi beriani free kan. haha

member2 kat toyohashi pon ajak pegy utk meramaikan n memeriahkan lg rombongan from toyo, tp knapa yer hati berbelah bagi?
tiap2 kali ada event kat nagoya saya akan mcmnie, rs nak jmpa kawan2 membuak2 sgt, sbb bukan senang nak jmpa ramai2, wpon dorg x kesah pon kalo xjumpa saya! haha
tp saya mmg suka jmpa ramai2, catching-up pasal dorg, etc...
tp ntahlah... nagoya secara generalnya mmg saya suka la.
jln2 nagoya pon en Safwan juga akui byk yg sy dah arif.
lagipon tuhla bndar besar plg dkt dgn toyohashi. sudah pastila org yg kuat berjln n shopping mcm sy nieh arif dgn tmpat2 di nagoya (note: sbg org luar nagoya, bleyh dikira arifla...hukhuk)

saya n safwan jga slalu lepak2 di nagoya.
kira kesimpulannya, nagoya bestla secara general.

cuma secara specificnya, saya agak fobia dgn kawasan meikodai.
apatah lagi bila ada event yg diadakan di kaikan(international house) nya.
tiba2 rs seram sejuk, n creepy x pasal2.
bercampur aduk prasaan, yg pastinya suma pasaan yg negatif2 ajer.
takut, creepy, feeling unwelcomed, gerun, feeling betrayed, lemah lutut, dsb.
haha. pelik bukan?
slalu ada negatif vibe di situ.
owh, satu lg yg saya xgemar, bbrp kali ada kes bila bkenalan dgn kohai(junior) nagoya br masuk, bila saya perkenalkan diri sbg Aisha dr Toyohashi, serta pelajar thn berapa, acapkali dibalas dgn "ohh~ ex- ####" eyh?"
satu lagi reason yg menyebabkan saya x selesa menghadirkan diri ke majlis seperti ini.
iyela bila dikata mcmtuh, i cant help but think of wat they've heard about me, etc. wpon realitinya maybe xdak apa2 pon, but dat thought had crossed my mind.
well, oh well.

kesimpulannya, saya xtau nak decide samada nak pegy atau x besok nieh~~~ nasi beriani free tuhhh~~~

✰ ✰ ✰ ✰ ✰ ✰ ✰ ✰ ✰


arini, dua sensei n seorg rakan tegur saya pakai selendang pemberian kakak saya nih. mereka ckp sy nampak ceria n berseri2(ok, nieh tambah sndri. haha).

pakai selendang nieh, xnampak muka saket sangat, kata mereka! wah3. tiap2 arila sy pakai slendang nih nampak gayanya! hakhak

note: gambar gedik pgg lipstick nih diamik sabtu lepas utk mem'promote' lipstick kat mama saya ya! bukan saja2 wat props!

(time nieh mama reply..."kesiannya tgk muka isha yg mmg nampak saket...isha x baik lagi??" owhh, u can never hide anything from ur mum, they always know) T_T

and she continues, "btw, cantik kaler lipstick tuh. nampak natural!" haha


wat i feel like wearing dis selendang?? --> hurm saya rasa mcm candy bergerak! haha

yup, exactly!






2 comments:

  1. Hidaya Shamsudin

    pegi je Aisha...Dpt mkn nasik beriani tu...kim slm akak kat diorang semua...kalau akak cuba cari 1000 reasons utk balik ke Nagoya,Aisha yg dah ada kat sana baik pegi...

    February 10, 2010 at 11:03 PM
  2. Atishoo86

    kak daya, maila dtg nihon! jln2 jom!!

    April 6, 2010 at 10:35 PM

Welcome to Atishoo's Blog!! Thanks for dropping by!! (^.^)