Redha jer katenyer...

Written by Atishoo86 3 comments Posted in: ,

xpernah seingat saya, saya x gelabah time exam.
time nak exam, mcm2 perasaan dtg, tgn2 tketar2, saket prot, n mcm2 lg.
belajar pon sentiasa dlm tekanan dok push myself like "u hv to!! u hv to!!"
saya tringat kata2 seorg sahabat ms bulan 3 yg lalu.
katanya, xm yg br didudukinya tuh dier xder perasaan langsung.
maksudnya xder nak riso tlebeyh, xder nak piki lebeyh2, dll...
dier redha jer katenyer...

saya xboleyh paham nape dier lepak jer.
tp katanya apa yg bakal tjadi semuanya telah 'tertulis' kan...??

however now i understand wat she meant.
Alhamdulillah exam kali nieh wpon so-so jer (still got 1 more paper to go. huhu),
ader yg mcm xbleyh, ader yg mcm sedang2 jer, saya rasa redha n rs lebeyh relax.
Alhamdulillah first time rs xsegelabah mane dan kurg tekanan drpd biasanya.
skrg sy faham kata2 shbt saya td... kiter wat jer keje kiter... laksanakan tanggungjwb kiter... dlm kes nieh, sbg pelajar kiter belajar, usaha, dan seterusnya tawakkal serta doa.
selebihnya adalah kerja Yg Maha Esa.
apa2pon yang bakal terjadi di kemudian hari, pasti ada hikmahnya kan.
apa2pon yg bakal tjadi samada baik@sebaliknya, pastinya itu yg terbaik utk kita.
kalo baik, utk kita syukuri, kalo sebaliknya utk kita pelajari,
dan setiap usaha pasti ada ganjarannya.
sy rs itulah maksud sahabat saya td biler dier ckp "semuanya sudah tertulis kan...??"


xtau mcmana nak explain, tp pengalaman menduduki xm kali nieh byk menyedarkan saya. bleyh ckp tiap2 hari saya terharu. xtau nape. rs tersentuh (in a gud way).
--TERIMA KASIH SAHABAT--
u noe who u are *hugs*

satu lagi, mama sy pesan, dier mmg warning habes biler saya ckp subjek besok SUSAH gilerr!!
mama larang sy ckp pkataan S tuh!! haha
dier pesan ckp SENANGGGG jer!!
katenye biler nak hint ckp subjek tuh berat, ckp jer SENANGGG tp dengung2 n sengau2 lbeyh sket spy dier tau apa maksud sbnr saya.haha

kesimpulannya, semua subjek kali nieh memang SENANNNNGGGG belaka (dengung lbeyh skettt) !

(rsnye tips nieh agak bkesan utk menerapkan lam pale yg subjek2 nieh senang jer sbnrnye.
pandai mama guna psikologi nieh..... haha)

3 comments:

  1. Anonymous

    usaha, doa, n tawakkal.. insyaAllah.

    June 27, 2009 at 10:25 AM
  2. FloWeR LoVeR

    sumenye dah tertulis...teruskan usaha,doa dan tawakal kite...insyaAllah klu itu da mmg rezeki kite,alhamdulillah...tp klu bkn mgkin ade sesuatu yang Allah nak kita blajar kat situ...sntiasa bersangka baik dgn setiap ketentuanNya...^_-

    gambatte aisha-chan!!

    June 27, 2009 at 11:14 AM
  3. Atishoo86

    anonymous: insyaAllah

    ayu-chan: arigatou ayu!! insyaAllah... gambarimasu!!

    June 28, 2009 at 7:56 PM

Welcome to Atishoo's Blog!! Thanks for dropping by!! (^.^)