minyak kereta

Written by Atishoo86 0 comments Posted in: ,


kete comel sy disini. =)

hai... mahalnyer lah minyak kereta... ¥137 (= RM5)/litre. plg murah pon ¥133(RM4.80)/litre.
teringat masa jidai minyak kereta ¥100/l, murah benar... nak ulang-alik jusco besar kat okazaki/hamamatsu tiap2 hari pon takde hal pnyer.

naper cite pasal minyak kereta plak tetibe nieh? haha
tibe2 teringat plak hanashi saya n mr S semlm. dia msg tnyer saya, "u slalu igt kat i tak?", saya pon menjawab dgn sejujurnya, "ingatla jgak, especially bila tgk meter minyak kereta dkt2 ngan E tuh!!haha". mr S, " cet, hampeh btoi... haha"

iyer, memang la tringat kat mamat yg dok kat BANDARAYA Changlun skrg nih, bukan apa, saya xpernah isi minyak kereta sampai full tank, unless terjumpa yg btol2 murah. sebab saya memang bajet seminggu ¥1000. semenjak kedai minyak dpn umah tutup nieh, kne isi jauh sikit, so saya akan topup minyak ¥2000 trus for 2
weeks.
tp dulu masa mr. S still kat nihon, bila dia dtg melwt saya jer, dah jadik hobi dier gamaknye, sblm dier btolak pulang ke mie, dia akan 'culik' kunci kereta dan tong minyak tanah(utk heater) saya, and dgn gembiranya after dier balik saya mendapati(skema gila ayat) tangki minyak kereta mesti penuh and tong minyak tanah pon pnuh!! weee~~~

bila minyak penuh nieh keesokan harinya saya tak risau kalo terbangun lambat utk ke kelas, sbb sy dapat pecut kereta sewenang2nya!! and bila masuk musim panas plak saya akan bukak air-cond kereta sewenang2nya!! haha. (mentang2 bukan duit sendiri!!)

haii minyak oo minyak... bilerlah harga nak turun... rasa cam nak pegy hamamatsu plak~
lps xm lah tp... which means tgh bulan 7!! sob3...

mr S bila nak mai melwt i nieh, xder direct flight from changlun to Jepun ker?? ekekeke


0 comments:

Welcome to Atishoo's Blog!! Thanks for dropping by!! (^.^)