Tattoo~

Written by Atishoo86 4 comments Posted in:

bangun pg, kemas katil, gogos gigi, cuci muka, smbil makan brekpes knflek+susu, saya akan baca paper... harini saya bacala headline2 kat harian metro nih... then ada satu headline pasal rangsang pelanggan dgn tattoo. dlm ramai2 yg dorg interview saya tertarik ngan sorg minah nih...

NADIA, 26 (Kuala Lumpur)

“SEBILANGAN gadis bertatu beranggapan mereka berbuat demikian untuk bergaya, daya penarik dan ekspresi seks terhadap pasangan atau rakan, tetapi saya berpendapat sebaliknya.

Saya ada empat jenis tatu di pinggul, tubuh belakang serta kedua-dua belah bahu, dan setiap tatu ada maksud tersendiri.

Tiga daripada tatu itu adalah ayat suci al-Quran iaitu tulisan Bismillah pada bahu kiri dan kanan, serta satu bentuk tulisan kaligrafi daripada al-Quran.

Saya membuat tatu sedemikian kerana dibebani masalah peribadi, cinta dan kehidupan sosial yang pernah dilalui.

Waktu malam saya banyak habiskan di kelab malam, minum arak dan seks bebas. Saya sangat sosial dan banyak terjebak dengan pelbagai gejala tidak bermoral.

Apabila usia meningkat, saya semakin jemu dan tertekan dengan kehidupan. Saya juga sering jatuh sakit dan sejak itu terdetik hati membuat tatu (Bismillah dan ayat al-Quran) berkenaan di badan saya.

Orang mungkin tertanya-tanya mengapa saya menulis kalimah Bismillah pada bahu, tetapi saya menganggap ia bagai ‘pelindung’ diri.

Sebagai orang Islam, saya percaya setiap insan didampingi malaikat pada bahu kiri dan kanan untuk mencatat setiap kebaikan serta keburukan yang mereka lakukan.

Sebab itu saya terfikir meletakkan tatu berkenaan di bahu saya, ia sebagai tanda dan peringatan kepada saya untuk menghindarkan perkara tidak senonoh.

Sejak tatu ini ada di badan saya, hendak minum arak pun fikir dua tiga kali, apa lagi hendak melakukan hubungan seks. Itulah kebaikannya apabila tatu ini ada di badan saya.”

hurm... mcmana tuh... kalimah Bismillah tuh kalimah yg suci... dijadikan tattoo plak... minah nih mcm nak niat baikla kononnya tp cara yg salah...

utk article sepenuhnya:-

4 comments:

  1. Zwan

    apala ..org mcm ni pn ada ke ..ni mengaji salah ni ...

    June 6, 2010 at 11:20 PM
  2. Atishoo86

    ntahnyer... nak pi la masjid ker, nih pegi wat tattoo... xpaham aih...

    June 7, 2010 at 12:38 AM
  3. pakwan

    mengaji x habis ni..da tulis ayat Quran kat badan mesti pi bwk masuk tandas/toilet..bwk mengucap dik oi

    June 9, 2010 at 5:55 PM
  4. Atishoo86

    huhu~ might be suprising, p rata2 org melayu atau lebih jelas, islam... haih...

    June 11, 2010 at 9:58 PM

Welcome to Atishoo's Blog!! Thanks for dropping by!! (^.^)